Fizetős csoportok bevezetését tervezi a Facebook, melyekkel a csoportok adminisztrátorai extra bevételhez juthatnának az oldalon.
A Facebook (pontosabban a Meta) nem csak a metaverzum projektjével van elkavarodva, a Facebookra is szánnak némi időt, és igyekeznek kisebb-nagyobb formában fejlesztgetni. Nemrégiben például új pénzkereseti lehetőséggel rukkolt elő a cég, amellyel a csoportok adminisztrátorai juthatnak extra bevételhez.
A Meta vezetője, Mark Zuckerberg a cég éves, Community Summit elnevezésű eseményen jelentette be, hogy a tervek szerint a jövőben a csoportok adminjai saját közösségükön belül webshopokat hozhatnak létre, valamint pénzt is kérhetnek a csoportba való csatlakozásért – írja a Reuters. A szolgáltatás lényege, hogy az adminisztrátorok a csoporton belül ún. alcsoportokat hozhatnak létre, amelyek minőségibb, extra tartalmakat és hosszasabb beszélgetéseket kínálnának a tagoknak. Mindez a termékek árusításával vagy az adománygyűjtéssel extra bevételt jelentene az adnimoknak.
Ugyan a Facebook az adminisztrátorok egy részénél már elkezdte tesztelni az új funkciót, egyelőre nem tudni, hogy a szélesebb közönség mikor próbálhatja ki az új pénzkeresési lehetőséget. A közösségi óriás hozzátette, hogy nem szeretnék elsietni a dolgot, ugyanis fontosnak tartják, hogy kiküszöböljék az új szolgáltatásban rejlő kockázatokat, például, hogy ezekben az alcsoportokban olyan tartalmak terjedjenek, amelyek a közösségi oldal szabályzata szerint nem megengedettek. Zuckerberg leszögezte: a tartalmi szabályokat gyakran megsértő, féltretájékoztatásra „hajlamos” oldalak nem élhetnek a fizetős alcsoportok létrehozásának lehetőségével.