The Canalys data agency today published its global mobile phone market report for the first quarter of 2022. Due to poor economic conditions, global smartphone shipments fell by 11%. Samsung has beaten Apple to regain the number one market share, Xiaomi continues to only the third.
Global smartphone shipments fell by 11% in the first quarter of 2022 due to adverse economic conditions and seasonally low demand. Samsung leads the market with 24 percent share, compared to 19 percent in Q4 2021, as suppliers refine their product portfolio in 2022. Apple finished in second place with solid first quarter results, driven by growing demand for its iPhone 13 product line. Xiaomi remains in third place thanks to the excellent performance of its Redmi Note series. OPPO (including OnePlus) and vivo rounded out the top five with 10 and 8 percent share, respectively.
Sanyam Chaurasia, analyst at Canalys
“A globális piacokon fenyegető bizonytalanság ellenére, a vezető gyártók felgyorsították növekedésüket azáltal, hogy 2022-re bővítették eszközportfóliójukat” – mondta Sanyam Chaurasia, a Canalys elemzője. “Miközben az iPhone 13 sorozat továbbra is kielégíti a fogyasztói keresletet, a márciusban bemutatott új iPhone SE az Apple fontos középkategóriás hajtóereje. Az elődjéhez hasonló árfekvés mellett továbbfejlesztett lapkakészletet és jobb akkumulátor teljesítményt kínál, valamint hozzáadja az 5G-kapcsolatot, amelyet a szolgáltatói csatornák megkövetelnek. Ezzel egyidejűleg a Samsung felpörgette népszerű A sorozatának gyártását, hogy agresszíven versenyezzen a közepes és alsó kategóriás szegmensben, miközben frissítette 2022-es portfólióját, beleértve a Galaxy S22 sorozat zászlóshajóját is. Míg a kínai beszállítók továbbra is alacsony kínálati korlátokkal küzdenek…”
Canalys Vice President for Mobility, Nicole Peng
„Az okostelefonok globális piacát visszatartotta a rendezetlen üzleti környezet az első negyedévben” – mondta a Canalys mobilitási alelnöke, Nicole Peng. “A piacokon megugrott a COVID-19-es esetek száma az Omicron-változat miatt. Bár a minimális kórházi kezelés és a magas oltási arány segített a fogyasztói aktivitás gyors normalizálásában. A szállítóknak fel kell készülniük arra, hogy gyorsan reagáljanak a felmerülő lehetőségekre és kockázatokra, miközben a hosszú távú stratégiai terveikre összpontosítanak. A jó hír az, hogy a fájdalmas alkatrészhiány a vártnál hamarabb javulhat, ami minden bizonnyal segít enyhíteni a költségnyomást.”