- Advertisement -
()

A Xiaomi (a továbbiakban: mi) részletesen tanulmányozta a „Cybersecurity assessment of 5G-enabled mobile Devices” (Az 5G-képes mobilkészülékek kiberbiztonsági értékelése) című jelentést (a továbbiakban: Jelentés), amelyet a Cybersecurity and Information Authority of Lithuania (Litvánia kiberbiztonsági és információs hatósága, a továbbiakban: NCSC) a közelmúltban tett közzé.

Xiaomi HQ

Komolyan vesszük a Jelentésben foglalt állításokat. Miközben vitatjuk egyes pontjainak valóságtartalmát, független harmadik féllel is felvesszük a kapcsolatot annak érdekében, hogy értékeljük a Jelentésben tárgyalt ügyeket. Meg vagyunk győződve arról, hogy készülékeink, valamint az üzleti tevékenységünk minden tekintetben megfelel a tisztességességes üzleti gyakorlat elvárásainak, továbbá hiszünk abban, hogy ezt független, kívülálló fél is meg fogja erősíteni mind a felhasználóink, mind a partnereink számára.

A Xiaomi az alábbiakban két ügyre szeretne külön is kitérni, amelyek szerepeltek a Jelentésben:

  1.   Az állítólagos cenzúra 

A Xiaomi készülékek nem korlátozzák és nem is szűrik meg a felhasználók által elküldött, vagy nekik eljuttatni szándékolt tartalmakat. A Xiaomi sem a múltban, sem a jelenben egyetlen alkalommal sem korlátozta vagy lehetetlenítette el az okostelefonok használóinak bármilyen tevékenységét, legyen az internetes keresés, hívás, internetes böngészés, vagy egy harmadik fél által biztosított szoftver használata. Az NCSC-jelentés nem is állítja, hogy mi ilyet tettünk volna.

A Jelentés a Xiaominak a reklámok szűréséért felelős szoftverére utal, amely bizonyos korlátok között képes a készülékekre érkező fizetett és push hirdetések kezelésére az olyan Xiaomi applikációkon belül, mint amilyen a Mi Video és a Mi Browser. Ezeket arra lehet felhasználni, hogy megvédjék a felhasználókat a számukra sértő vagy ártalmas tartalmaktól, például pornográf, erőszakos, gyűlöletkeltő tartalmaktól és az olyan hivatkozásoktól, amelyek a helyi felhasználók számára sértő vagy ártalmas tartalmakat közvetíthetnek. Ez bevett gyakorlatnak számít az egész világon az okostelefon- és internet üzletágban. [1].

Időről-időre felül szoktuk vizsgálni a hirdetések kezelésére vonatkozó irányelveinket annak érdekében, hogy azok megfeleljenek az aktuális követelményeknek és a felhasználóink elvárásainak. A Xiaomi elkötelezett a felelős és átlátható működés mellett minden országban, ahol termékeivel és szolgáltatásaival jelen van. Készek vagyunk folyamatosan jobbá tenni és megújítani a termékeinket és szolgáltatásainkat, és nyitottak vagyunk a felhasználóink, a szabályozásért felelős hatóságok és az egyéb érintettjeink visszajelzéseire.

  1.   Adatfeldolgozás és adattovábbítás 

A jelentés igaztalanul sugallja, hogy nem megfelelő módon kezeljük a felhasználóink adatait. A valóság ezzel szemben az, hogy a Xiaomi teljes mértékben megfelel a GDPR minden előírásának, ideértve a végfelhasználói adatkezelésre, adatfeldolgozásra, és adattovábbításra vonatkozó követelményeket is. Ez a megfelelőség ugyanúgy kiterjed minden általunk működtetett rendszerre, amint az applikációinkra és az általunk nyújtott szolgáltatásokra is. A személyes adatok felhasználását mindig a végfelhasználó jóváhagyásától tesszük függővé, és mindig megfelel a helyi vagy nemzetközi, valamint az Európai Unió és tagállamaiban alkalmazott jogszabályi előírásoknak.

A Xiaomi működése eleget tesz az ISO/IEC 27001 Information Security Management Standards és az ISO/IEC 27701 Privacy Information Management System követelményeinek. A Xiaomi megszerezte a TrustArc Enterprise Privacy Tanúsítványát is, amelynek 2016 óta minden évben megfelel. Ez utóbbi a végfelhasználók által ma elérhető legjobb adatvédelmi és adatbiztonsági követelményrendszer.

A Xiaomi ismételten megerősíti, hogy elkötelezett felhasználói személyes adatainak védelme és biztonsága mellett. A legszigorúbb minőségi kritériumok betartása mellett működünk és eleget teszünk az összes helyi és nemzetközi jogszabályi követelménynek.

[1] Lásd például a Facebook reklámtevékenységre vonatkozó szabályzatának (Controversial Content) 13-as cikkelyét, amely itt érthető el: https://www.facebook.com/policies/ads/; továbbá a Google reklámtevékenységét szabályozó, politikai tartalmakra vonatkozó irányelveit (Political Content Clause of Google Ads policies), amely itt érthető el: https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942

How useful was this post?

Click on a star to rate!

Average rating / 5. Number of votes:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Since you found this post useful...

Follow us on social media!

Sorry this post was not useful for you!

Fix this post!

Tell us, how can we improve this post?

- Advertisement -