A Retentiva Distribution Company (közismert néven RDC) a Xiaomi termékek fő és egyetlen forgalmazója Oroszországban a pénzügyi összeomlás szélén áll. A társaságnak 700 millió rubel azaz 9,5 millió dollár adóssága van Otkritie Bank felé. A csődeljárás szinte elkerülhetetlen, ha segítség nem érkezik.
Az RDC nemcsak a Xiaomi termékek hivatalos oroszországi forgalmazója, hanem a Yi kamerák, a Jinga okostelefonok, a Fossil karórák és a Skagen karórák gyártásáért is felelõs. Ha csődbe kerül, a fent említett vállalatoknak más viszonteladókat kell keresniük termékeikre Oroszországban.
A bíróság már megmentette a társaságot egy másik, a GPB Factoring nevű cég által benyújtott csődeljárástól 714 millió rubel összegben. Ennél az ügynél a GPB-nek nem volt meg minden szükséges bizonyítéka (rossz érveket hozott fel), így április 21-i határidő előtt nem indult meg a lefoglalás az RDC ellen.
Emellett 2019. november 26-án a bíróság helyben hagyta a Mobilidi követelését, és 201,7 millió rubelt ítélt meg a társaságnak egy kölcsönszerződés alapján a fennmaradó tőkeösszeggel, valamint büntetéssel terhelve a viszonteladó felé.
Az Otkritie Bank jelenlegi meghallgatása a Retentiva Distribution Company (RDC) ellen május 15-ig várható.
Tehát a Xiaomi-nak és a YI Technology-nak sürgősen új értékesítési partnert kellene találnia Oroszországban, hogy az értékesítés nyártól ne szűnjön meg.
Talán még emlékeztek 2019 júliusára, amikor a Xiaomi diadalittasan nyilatkozott arról, hogy Oroszországban a legtöbb okostelefont értékesítő márka, azaz piacvezető lett. A Retentiva Distribution Company bezárása súlyos csapást jelentene a kínai társaságnak.
Reméljük, hogy a Xiaomi kisegíti orosz partnerét, és tovább tudja értékesíteni okostelefonjait, vagy gyorsan talál egy másik tőkeerős disztribútort, aki tovább folytathatja a kiemelkedő értékesítéseket. Ellenkező esetben beláthatatlan személyi és anyagi következményei lehetnek a kiesésnek.
Nem segíti az RDC-t a COVID-19 járvány sem, hiszen a fokozott korlátozásoknak köszönhetően az offline értékesítés gyakorlatilag megszűnt, míg az online értékesítést a döntéshozók maszatolása, ennek következtében pedig az anyagi bizonytalanság vetette vissza.