- Hirdetés -
()

A csuklóra hordható okoseszközök – okos szalagok, alapszintű okosórák és fejlett okosórák – piaca szerény 3%-kal nőtt 2024 harmadik negyedévében 2023 azonos időszakához képest. Ez összesen 52,9 millió leszállított darabot jelent, de ezen belül egy összetett keverék van.

Az okos szalagok mutatták a legnagyobb emelkedést, és 7%-kal nőttek, összesen 10,4 millió darabra. A kategória 2020 harmadik negyedéve óta csökkenő tendenciát mutat, és ez az első negyedév, amelyben növekedés tapasztalható.

Canalys: az okos viselhető eszközök piaca 3%-kal nőtt 24 harmadik negyedévében, a megfizethető árú okos szalagok segítik a növekedést

Az elemzők a Canalys a feltörekvő piacok erős keresletének tulajdonítja, ahol az első vásárlókat az olcsó okos sávok javuló hardverével csábították. A Xiaomi Smart Band 9-et és a Samsung Galaxy Fit3-at Latin-Amerikában és az EMEA térségben népszerű modellként emlegették.

Különösen a Xiaomi emelkedik, és fej-fej mellett halad a piacvezető Apple-lel, mindkettő 8,5 millió szállított darabnál tart (16,1%-os piaci részesedés). A szalag mellett a Xiaomi Redmi Watch 5 szériája is népszerűnek bizonyult. A Xiaomi Watch S termékcsalád szintén megugrott a népszerűségben, a szállítások 70%-os növekedése az előző évhez képest.












Globális viselhető szalagok szállítása és növekedése Q3 2024
ForgalmazóQ3 2024 szállítások (millió)Q3 2024 piaci részesedésQ3 2023 szállítások (millió)Q3 2023 piaci részesedéseÉves növekedés
Apple 8.516.10%8.917.20%-3.60%
Xiaomi8.516.10%6.212.10%37.30%
Huawei7.113.50%5.110.10%38.50%
Samsung4.89.10%3.97.60%24.30%
Zaj2.54.70%3.56.90%-29.60%
Egyéb21.440.40%23.746.20%-10.00%
Összesen 52.9100.00%51.4100.00%2.90%
Megjegyzés: a kerekítés miatt a százalékos arányok nem feltétlenül érik el a 100%-ot: Canalys Wearable Band Analysis (eladott szállítások), 2024. november

Bár azonos számban szállítanak egységeket, az Apple és a Xiaomi eltérő megtérülést lát – az Apple a teljes szállítási érték 40%-át tette ki (10,9 milliárd dollár, 5,6%-kal több, mint egy évvel ezelőtt), míg a Xiaomi ennek tizedét, 4%-át. Ez részben annak köszönhető, hogy a Xiaomi termékösszetétele a megfizethetőbb készülékek felé tolódott el, ami 9%-kal csökkentette az átlagos eladási árat (ASP) – a Xiaomi ASP-je 2021 első negyedéve óta a legalacsonyabb szinten van.

Canalys: az okos viselhető eszközök piaca 3%-kal nőtt a harmadik negyedévben, a megfizethető árú okos szalagok segítik a növekedést

Eközben az olyan érett piacok, mint Észak-Amerika kihívást jelentenek – még az Apple is alacsonyabb keresletet tapasztal a régebbi modelljei iránt, miközben a Fitbit piaci részesedése tovább zsugorodik. A fejlettebb okosórák tulajdonosai egyre kevesebb okot látnak a frissítésre, mivel a gyártók nem kínálnak elég meggyőző funkciókat az új kiadásokkal.

Jack Leathem, a Canalys kutatási elemzője szerint: “Az okosórák, amelyek a szállítások mindössze 35%-át, de a piaci érték 74%-át teszik ki 2024 harmadik negyedévében, továbbra is kritikusak a gyártók prémiumizációs törekvései és a végfelhasználói ökoszisztéma ragaszkodása szempontjából. Ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak, a gyártóknak továbbra is olyan szoftverekbe és hardverekbe kell befektetniük, amelyek segítenek az iparág élvonalába kerülni, például a gépi tanulás által vezérelt meglátások, a kétprocesszoros architektúra és a fejlett alváskövetés révén.”.

Forrás:

Forrás: www.gsmarena.com

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -