A csuklóra hordható okoseszközök – okos szalagok, alapszintű okosórák és fejlett okosórák – piaca szerény 3%-kal nőtt 2024 harmadik negyedévében 2023 azonos időszakához képest. Ez összesen 52,9 millió leszállított darabot jelent, de ezen belül egy összetett keverék van.
Az okos szalagok mutatták a legnagyobb emelkedést, és 7%-kal nőttek, összesen 10,4 millió darabra. A kategória 2020 harmadik negyedéve óta csökkenő tendenciát mutat, és ez az első negyedév, amelyben növekedés tapasztalható.
Az elemzők a Canalys a feltörekvő piacok erős keresletének tulajdonítja, ahol az első vásárlókat az olcsó okos sávok javuló hardverével csábították. A Xiaomi Smart Band 9-et és a Samsung Galaxy Fit3-at Latin-Amerikában és az EMEA térségben népszerű modellként emlegették.
Különösen a Xiaomi emelkedik, és fej-fej mellett halad a piacvezető Apple-lel, mindkettő 8,5 millió szállított darabnál tart (16,1%-os piaci részesedés). A szalag mellett a Xiaomi Redmi Watch 5 szériája is népszerűnek bizonyult. A Xiaomi Watch S termékcsalád szintén megugrott a népszerűségben, a szállítások 70%-os növekedése az előző évhez képest.
Globális viselhető szalagok szállítása és növekedése Q3 2024 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Forgalmazó | Q3 2024 szállítások (millió) | Q3 2024 piaci részesedés | Q3 2023 szállítások (millió) | Q3 2023 piaci részesedése | Éves növekedés |
Apple | 8.5 | 16.10% | 8.9 | 17.20% | -3.60% |
Xiaomi | 8.5 | 16.10% | 6.2 | 12.10% | 37.30% |
Huawei | 7.1 | 13.50% | 5.1 | 10.10% | 38.50% |
Samsung | 4.8 | 9.10% | 3.9 | 7.60% | 24.30% |
Zaj | 2.5 | 4.70% | 3.5 | 6.90% | -29.60% |
Egyéb | 21.4 | 40.40% | 23.7 | 46.20% | -10.00% |
Összesen | 52.9 | 100.00% | 51.4 | 100.00% | 2.90% |
Megjegyzés: a kerekítés miatt a százalékos arányok nem feltétlenül érik el a 100%-ot: Canalys Wearable Band Analysis (eladott szállítások), 2024. november |
Bár azonos számban szállítanak egységeket, az Apple és a Xiaomi eltérő megtérülést lát – az Apple a teljes szállítási érték 40%-át tette ki (10,9 milliárd dollár, 5,6%-kal több, mint egy évvel ezelőtt), míg a Xiaomi ennek tizedét, 4%-át. Ez részben annak köszönhető, hogy a Xiaomi termékösszetétele a megfizethetőbb készülékek felé tolódott el, ami 9%-kal csökkentette az átlagos eladási árat (ASP) – a Xiaomi ASP-je 2021 első negyedéve óta a legalacsonyabb szinten van.
Eközben az olyan érett piacok, mint Észak-Amerika kihívást jelentenek – még az Apple is alacsonyabb keresletet tapasztal a régebbi modelljei iránt, miközben a Fitbit piaci részesedése tovább zsugorodik. A fejlettebb okosórák tulajdonosai egyre kevesebb okot látnak a frissítésre, mivel a gyártók nem kínálnak elég meggyőző funkciókat az új kiadásokkal.
Jack Leathem, a Canalys kutatási elemzője szerint: “Az okosórák, amelyek a szállítások mindössze 35%-át, de a piaci érték 74%-át teszik ki 2024 harmadik negyedévében, továbbra is kritikusak a gyártók prémiumizációs törekvései és a végfelhasználói ökoszisztéma ragaszkodása szempontjából. Ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak, a gyártóknak továbbra is olyan szoftverekbe és hardverekbe kell befektetniük, amelyek segítenek az iparág élvonalába kerülni, például a gépi tanulás által vezérelt meglátások, a kétprocesszoros architektúra és a fejlett alváskövetés révén.”.