- Hirdetés -

A Twitter a Föld Napján jelentette be, hogy a jövőben nem engedélyezi a klímaváltozást tagadó reklámok megjelenését az oldalon. 

Április 22-én a Föld Napja alkalmából számtalan eseményt szerveznek világszerte, hogy megünnepeljék a bolygót, és felhívják a figyelmet a környezetvédelem fontosságára. Többek között a Google is megemlékezett a Föld Napjáról, melynek apropóján a nyitóoldalon szomorú előtte/utána képekkel hívta fel a figyelmet a mindenkit érintő klímaválságra. A Twitter pedig ezt a napot választotta arra, hogy bejelentse, nem engedélyezi többé az éghajlatváltozást tagadó hirdetések megjelenését az oldalon.

„Úgy gondoljuk, hogy az éghajlattagadást nem szabad pénzzé tenni a Twitteren, és a félrevezető hirdetések nem vonhatják el a figyelmet a klímaválságról szóló fontos beszélgetésekről” – számolt be a közösségi platform egy blogbejegyzésben. A cég közlése szerint a jövőben tilos lesz minden olyan hirdetés feladása az oldalon, amely nem felel meg a tudományos konszenzusnak. Hogy mi minősül majd pontosan annak, azt az Éghajlatváltozási Kormányközi Testülettől (IPCC) származó jelentések alapján fogja felmérni a cég.

A Google tavaly ősszel jelentette be, hogy leszedi a reklámokat a klímaváltozás-tagadók tartalmai alól a YouTube-on, ezzel megfosztva a pénzkeresési lehetőségtől a feltöltőket. A novemberben életbe lépő szabályozás nem terjed ki a klímaváltozást tagadó tartalmak blokkolására, tehát továbbra is megjelenhetnek ilyen álláspontú videók az oldalon, ám a készítők nem tehetnek szert bevételre rajtuk keresztül.

- Hirdetés -