A Xiaomi társalapítója és elnöke, Lei Jun lemondott a vállalat kínai elnöki posztjáról, a társaság belső levelezése szerint. A Xiaomi májusi átszervezése után (ekkortól tölti be a kínai elnöki posztot Lei Jun) az okostelefon-piacon való részvétel folyamatosan csökkent.

Miért fontos ez?

A  Xiaomi igyekszik javítani vezetői pozícióit és iránymutatásait. Ez a változás a vállalat legfeljebb 7 vezetőjét érinti.

Az okostelefonok szállítása a pekingi székhelyű kínai társaságtól a második negyedévben 20%-kal, a harmadik negyedévben pedig 33%-kal, a hat hónapos időszak alatt pedig 9%-kal csökkent a piaci részesedésük, írja a Canalys piackutató cég.

A Xiaomi kiábrándító teljesítménye a kínai piacon pont arra az időszakra esett, amikor a rivális Huawei fokozta a kínai forgalmazásait, hogy kompenzálja az amerikai kiviteli tilalom által okozott gyengülő nemzetközi eladásokat. A Huawei rekordnak számító 42%-kos piaci részesedést szerzett Kínában a harmadik negyedévben

Részletek az új pozíciókról

  • Lu Weibinget, a Redmi márka korábbi márkamenedzserét nevezték ki Lei Jun helyére, ezentúl Ő tölti be a Xiaomi kínai régiójának elnöki posztját, írta vasárnapi cikkében a Time Weekly kínai pénzügyi napilap.
  • Wang Xiangot, aki korábban a vállalat nemzetközi üzletágát vezette, kinevezték a társaság elnökévé, míg Lin Bin volt elnököt kinevezték az igazgatóság alelnökévé, a Lei Jun által aláírt levél szerint.
  • Shou Zi Chew volt pénzügyi vezérigazgató a vállalat tengerentúli üzletágát kezeli. Li Wanqiang társalapító, akihez korábban a Xiaomi marketing- és márkastratégiája tartozott, távozott a posztjáról. Qi Yan alelnök nyugdíjba vonult. A levél szerint, ezentúl mindkettőjük tanácsadói feladatokat lát el.
  • Lei Jun megtartotta a társaság elnöki székét, vezérigazgató lesz, ezzel folytatva a már betöltött szerepét.

Előzmények

Ezek a személycserék múlt hét péntektől (november 29.) léptek hatályba. A Xiaomi a múlt heti, harmadik negyedéves beszámolóján 5,5%-kos éves növekedést jelentett be (az előző év azonos időszakához képest), amely a vállalat leglassabb növekedése a 2018. júliusi hongkongi tőzsdei bevezetése óta. A nyereség szerény növekedése részben az okostelefon-eladások csökkenésének tudható be, amely 8%-kal esett vissza a negyedév során.

A kínai piac visszaesése ellenére a Xiaomi nemzetközi üzleti tevékenysége továbbra is erős, különösen Európában, ahol a vállalat okostelefon-értékesítése 73%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest a harmadik negyedévben. Várható, hogy a székhely- és döntésváltással a társaság rövidtávon javíthatja eredményeit.

Mit tartogat a jövő?

Ne feledjük, hogy 2020-ban a Xiami nagyon készül az 5G korszakra, tucatnyi 5G képes Mi és Redmi modell és (AIoT eszköz) megjelenése várható. Jövőre az európai piacra is jobban koncentrálnak majd, ezt a gyarapodó hazai hivatalos boltok, valamint a hivatalos magyar képviselet, illetve a magyar szolgáltatóknál való megjelenés is jelzi.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ