Mikor aktív felhasználókról van szó, nem csak a telefonokra kell gondolnunk, hanem az összes online eszközre, ami bármilyen adatot is tárol a Xiaomi felhőalapú szolgáltatásában. Telefonok, okos otthon eszközök, hordozható okos eszközök, járművek, stb. Mind mind külön-külön is megtalálható a tulajdonosoknál, de valakinek rengeteg, így a felhasználók és nem az eszközök számáról van szó.
Zhou Guangping, a Xiaomi pénzügyi igazgatója, egy interjúban számolt be a Xiaomi felhőjéhez csatlakozó felhasználók számának jelentős növekedéséről. A cég szolgáltatásait, 2019 első negyedévében, 31,8%-kal többen használták, az előző időszakhoz képest. Ezzel egy időben az online bevételek is jelentősen nőttek, bár a MIUI rendszerben és a Xiaomi által készített appokban egyre kevesebb a reklám, vagy relevánsabb és kevésbé zavaró helyre lettek helyezve. Ezt folyamatosan finomítják, míg talán nem is lesz reklám, bár az 5%-os haszonból messzire nem mennek…
Májusban a Xiaomi kiadta az első pénzügyi jelentését, miután elindította a “mobil + AIoT” kettős stratégiát. Abban az időben a pénzügyi beszámoló kimutatta, hogy a Xiaomi Csoport teljes bevétele 43,8 milliárd Jüan (6,37 milliárd dollár) volt, ami 27,2%-kal nőtt az előző évhez képest. A korrigált nyereség 2,1 milliárd Jüan volt (0,31 milliárd dollár), ami 22,4%-kal nőtt az előző évhez képest. Az elszámolási időszakban a Xiaomi IoT platformhoz csatlakozó IoT eszközök száma elérte a 171 millió darabot (az okostelefonok és a laptopok kivételével), ami 70%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.