Egy jelentés szerint a Nikkei december 6-án a MarkLines kutatócég közzétette a tisztán elektromos járművek globális értékesítési adatait 2024 harmadik negyedévére vonatkozóan. Az 55 országból gyűjtött adatok több mint 2,5 millió július és szeptember között eladott egységre terjedtek ki.
A globális EV-piac legjobban teljesítő vállalatai
Tesla a harmadik negyedévben 430 000 darabos eladással 2%-os növekedést ért el az előző évhez képest. A Tesla eredményei Európában és az USA-ban visszacsúsztak, de Kínában ismét megugrottak. BYD állt a második helyen 420 000 darab eladásával, ami 9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A Geely 200000 darabos eladásával a harmadik helyet szerezte meg. Ahol General Motors 180.000 darabos eladással állt az élen – ez jó 27%-os növekedés az előző évhez képest. Az biztos, hogy ez egy nagyszerű eredmény, amelyet a GM a SAIC-GM-Wuling JV vegyesvállalattal együtt hozott, de még mindig küzdelmes feladat vár erre a márkára az amerikai partokon az akkumulátorgyártási ütemtervük késedelmes felhívása tekintetében.
A Xiaomi felemelkedése az EV-piacon
A Xioami a globális EV rangsorba való belépést a következőkkel jelezte 39 790 darab Xiaomi SU7 sorozatú modellel. a harmadik negyedévben. Összesítésben 2024. szeptember 30-ig a Xiaomi Auto összesen 67 157 járművet szállított le. Ezzel a Xiaomi megelőzte a Toyotát a tisztán EV eladások terén, ami jelzi növekvő jelenlétét a piacon.
Kihívások a japán autógyártók számára
A japán gyártók komoly visszaesést szenvedtek el az EV szegmensben:
- Nissan, a japán EV-gyártók egykor vezető szereplője, 34 ezer darabot tudott eladni, ami éves szinten 2 százalékos növekedést jelent, így visszaesett a 22. helyre. A gyenge eladások miatt az országban a modelljei, mint például a Sakura, és LEAF Japánban nem tudott erős lendületet venni.x
- Toyota szintén 33 000 darabot értékesített, ami 36%-os növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest, a márka globálisan csak a 23. helyen áll.
- Honda következett 20 000 darabbal, a 24. helyen.
A jelentés rámutat, hogy a japán autógyártók veszítenek versenyképességükből a kínai EV-piacon, miközben Észak-Amerikában magas értékesítési ösztönzőkre támaszkodnak jelenlétük fenntartása érdekében.
Változás az elektromos autók piacán
A harmadik negyedéves eredmények ismét a kínai és az amerikai székhelyű EV-gyártók dominanciáját mutatják, míg más márkák, például a Xiaomi, a hagyományos autóipari cégek megrendülésében rejlő potenciált demonstrálják. Japánban, amely hagyományosan a világ egyik legnagyobb autópiacának számít, a hagyományos japán autógyártók teljesítménye azt tükrözi, hogy egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk, hogy alkalmazkodjanak a gyorsan változó globális EV-piachoz. A Xiaomi EV lábnyomának bővítése a globális autóipari tájképben bekövetkező változást jelez – egy olyan változást, amelyet az innováció és a stratégiai piaci pozícionálás idézett elő.