A “Mi Crowfounding” nem új keletű, hisz az anyaországban régóta a vásárlók rendelkezésére áll. Az indiai platform megnyitásával nagyobb és pontosabb képet kaphatnak majd, a vásárlók igényeiről, érdeklődési köréről.

A közösségi finanszírozási platform lényege, hogy a cég egy új terméket kínál fel a vásárlóknak elővételre és ha elég érdeklődő előre befizeti a termék árát, akkor a terméket bevezetik a helyi webáruházba és az előfizetők szállítási előnyhöz jutva először jutnak hozzá. Ahhoz, hogy a termék mindenkinek elérhető legyen, a felkínált elővételre szánt darabszámnak el kellene fogynia, tehát 100% előrendelés az elfogadható, de nem minden esetben, rugalmasak. A befizetett összeget a szállítás előtt visszakapja az aki meggondolja magát és lemondja a rendelést, így nem szenved kárt.

Így történt két konkrét újonnan bevezetett Xiaomi termékkel, a népszerű Bluetooth Mi Selfie Stick Tripod és Mi Bluetooth Audio Receiver kütyükkel, 93 és 113%-os támogatást kaptak. A termékek bevezető ára 16 és 15$, ami nagyon kedvező és 1000 darabra lehetett előfizetni, hogy sikeres legyen az akció.

Egy hasonló megmozdulásnak itthon is örülnénk, ilyesmi szokott lenni a Spemall vásárlói csoport, ahol tömeges, csoportos vásárlással jobb árat érnek el és így olcsóbban kaphatnak meg egyes termékeket, mint pl. a nem rég megjelent Xiaomi Mi Mix 2s telefont. Vagy ott a másik hasonló kezdeményezés, a Xiaomi Shop által kínált lehetőség, ami inkább hasonlít a legjobban.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ