Nem csak ez, hanem a Xiami is kritikus lépéseket tesz Japánban, ahol az elnök, Akira Onuma, rámutatott, hogy ez a hálózat a közvetlen értékesítési hálózat kiépítésével segíti a vállalatot a versenypiacon. A vállalat most elindítaná téglaüzleteket-mint például a “Mi Home” üzletek a szárazföldi Kínában és Hongkongban. Ezekben a bemutatótermekben a Xiaomi elmagyarázza és bemutatja IoT-ökoszisztémáját – bemutatva, hogyan kapcsolódnak össze okostelefonjai az otthoni készülékekkel.
Növekvő piaci részesedés
Meglepő fordulatot vett a Xiaomi felemelkedése és növekedése Japánban. Az okostelefon-óriás közel 490 000 darabot az országban az idei második negyedévben; ez szemben az előző év azonos időszakának számaival. tavalyi évhez képest; elég nagy növekedést 5,6x, és elindította magát a negyedik helyre a piacon. Mások, mint a Sharp és a Google állt a második és a harmadik, illetve az Apple után, hogy a teljes piaci részesedések, hogy ment előre, egy hatalmas ugrás: ugrás az alacsony egy számjegyű a 1%-ról 7%-ra.
További adatok a MM Kutatóintézet azt mutatja, hogy a Xiaomi szállított 861,000 okostelefonok Japánban a 2024 áprilisától szeptemberig tartó időszakban, ami a 2024. 418,7%-kal nőtt az előző évhez képest. A növekedés hozzájárult ahhoz, hogy a Xiaomi elérje a pozícióját a top öt okostelefon márka között Japánban.
A fizikai bolt szerepe
Nyilvánvaló, hogy a Xiaomi által választott módon, ahogyan a fizikai üzletek a vásárlói interakció javítására fog irányulni, hogy megmutassa képességeit a következőkkel kapcsolatban IoT. Többek között vannak okostelefonok, tévék és söprögető robotok; ezek együttesen teljes mértékben ki fogják használni a csatlakoztatott eszközök által nyújtott könnyedséget és funkcionalitást.
A pop-up fizikai bolt amely 2024 május végén nyílt meg Tokióban. Shibuya PARCO mutatott ilyen potenciált. Számos terméket mutattak be, és a sikerük elég nyilvánvaló volt, mivel még a magas árú termékek talált vásárlók. Ez a siker ösztönzőleg hat a Xiaomi számára, hogy növelje fizikai jelenlétét Japánban.
Az IoT-piac megcélzása
Ezek az új fizikai üzletek a központként szolgálnának a következő termékek bemutatására Internet of Things Xiaomi ökoszisztémája. Az IoT-képes tévék megmutatják, hogyan integrálódhatnak az okostelefonok az otthoni készülékekkel, hogy elősegítsék a kényelmes és innovatív koncepciót. A gyakorlati bemutatókkal a Xiaomi igyekszik különbséget tenni ezen a piacon, amely nem nagyon ismeri az IoT technológiát.
Kihívások és lehetőségek
Egyelőre azonban Japánban nagy kihívást jelentenek az olyan erős szereplők, mint a Apple, Sharp, és Google. A sok akadály ellenére a Xiaomi mindent megtesz azért, hogy megkönnyítse a felhasználók dolgát az olcsó, de erőteljesen felszerelt telefonok kínálatának politikájával. Eközben a hatalmas növekedési adatok is azt mutatják, hogy a japán fogyasztók egyre inkább kedvelik a cég termékeit. A japán eladások különösen a funkciótelefonok veszteségeit pótolnák, mivel ebben az országban egyesek még mindig nem használnak okostelefonokat.
2024 első felében a japán okostelefon-szállítások 2024. 96.5% a teljes mobiltelefon-értékesítésből, ami az intelligens készülékek felé való erőteljes hajlamot tükrözi. Az, hogy a Xiaomi mennyire tudja termékeihez igazítani ezt a trendet, tovább erősítheti pozícióját a piacon.
A Mi Xiaomi fizikai boltokon keresztül történő japán terjeszkedése, miközben nagy hangsúlyt fektet az IoT integrációra, célzott stratégiáról árulkodik a régióban való hosszú távú jelenlét alapjainak lerakásában. Megfizethető árazásával, széles termékportfóliójával és innovatív technológiájával a Xiaomi készen áll arra, hogy felvegye a harcot a japán okostelefon-piac bevett szereplőivel. A vállalat növekedésével párhuzamosan üzletei várhatóan továbbra is fontos pontként szolgálnak majd a fogyasztók ökoszisztémájáról való tájékoztatásában, miközben növelik az általa létrehozott IoT-eszközök eszközátvételét. A Xiaomi ambíciója nemcsak azt hangsúlyozza, hogy álmodik, hanem azt is, hogy továbbra is az élen jár a globális ügyfelek számára a csúcstechnológiák rendkívül ígéretes jövője előtt.