A Vulkan API-val először a Xiaomi Mi 8 Lite bemutatóján találkozhattunk és azóta elég nagy volt a csend az új grafikus motort illetően. A Vulkan nagy teljesítményű valós idejű 3D grafikai alkalmazásokat céloz meg, mint például a videojátékok és az interaktív média az összes platformon. Összehasonlítva az OpenGL és a Direct3D 11 , valamint a Direct3D 12 és a Metal technológiával , a Vulkan nagyobb teljesítményt és kiegyensúlyozottabb CPU / GPU-t kihasználást biztosít.

Tegnap a Xiaomi hivatalosan is bejelentette, hogy 12 modellje már támogatja a “Honor of Kings” Vulkan változatát, ami néhány nappal ezelőtt hivatalosan is elindult, amely bemutatja a “Honor of Kings” és a Qualcomm Snapdragon sorozat tovább mélyülő együttműködését a technológia szempontjából.

A Qualcomm és a “Honor of Kings” mély technikai optimalizálása alapján a játékfejlesztők és a játékosok teljes mértékben kihasználhatják a Qualcomm Adreno GPU-t a mobil platformon a hatékonyabb grafikus megjelenítés és alacsonyabb energiafelhasználás érdekében. Ráadásul a fejlesztők kifejezőbb játékgrafikákat is tervezhetnek, és a játékosok stabilabb és zökkenőmentesebb FPS élményt kapnak.

Például egyes modellek esetében a “Honor of Kings” Vulkan változatának teljes CPU terhelése 30%-kal csökkent a többmagos többszálú verzióhoz képest. Az energiahatékonysági arány is magasabb (még nagy képsebességű HD megjelenítési effektusok esetén is).

A játék Vulkan változatát az alábbi készülékek támogatják: Xiaomi Mi MIX 3, Mi Explorer Edition, Mi 8 Pro, Mi 8, Mi 8 SE, Mi MIX 2S, Mi MIX 2, Mi 6, Mi Note 3, Mi 6X, és Redmi Note 5.