A kínai okostáblák piaca: Növekedés és trendek 2024-re
A kínai okostáblák piaca folyamatosan bővül, és várhatóan 28,79 millió egység eladásával zárja 2024-et. A Luotu Technology legfrissebb „Kínai Okostáblák Kiskereskedelmi Piacának Havi Elemzése” adatai szerint ez 2,2%-os éves növekedést jelent 2023-hoz képest. Bár a kiskereskedelmi bevételek kisebb eltéréseket mutatnak, az e-kereskedelem továbbra is a legfontosabb értékesítési csatorna, a legnagyobb márkák pedig a Xiaomi, az Apple és a Huawei.
Az e-kereskedelem szerepe az okostáblák értékesítésében
Az online csatornák kulcsszerepet játszanak a kínai okostáblák piacának bővülésében. A JD.com, a Tmall, a Taobao és a Suning.com együtt közel félmillió táblagépet értékesítenek online és offline. Az online kiskereskedelmi eladások (kizárva a Pinduoduo és Kuaishou platformokat) 2024-re 12,841 millió egységre nőnek, ami 6,1%-os éves növekedést jelent. Az összes kiskereskedelmi bevétel azonban enyhén csökkent, és 4,95 milliárd dollárra (35,72 milliárd jüan) esett, ami 1,3%-os csökkenést jelent 2023-hoz képest.
Xiaomi a legnagyobb táblagép-eladók között
Az online piacon a vezető szereplők között találjuk az Apple-t, a Huawei-t, a Xiaomi-t, a Honor-t és a Lenovo-t. Ezek a márkák együttesen 69,1%-os piaci részesedéssel bírnak, ami 3,9%-os csökkenés az előző évhez képest. Különösen figyelemre méltó:
- Az Apple online piaci részesedése a legnagyobb csökkenést szenvedte el, 10,2%-kal csökkent, és 27,4%-ra esett, a 22,7%-os csökkenés a forgalomban.
- A Huawei erőteljes fellendülést mutatott, piaci részesedése 5,6%-kal nőtt, így 20,8%-ra emelkedett az online piacon. Offline a piacon továbbra is óriás, közel 50%-os részesedéssel.
- A Xiaomi fenomenális növekedést produkált, online piaci részesedése 1,5%-kal nőtt, és 11,1%-ra emelkedett, míg az eladások 23,0%-os éves növekedést mutattak.
A 2025-ös piaci kilátások
A kínai okostáblák piacának bővülése 2025-ig várhatóan folytatódik. A piac minimum 8%-os növekedést fog mutatni, az eladások pedig elérik a 31,1 millió egységet. Az összesített bevétel a 12,47 milliárd dollárt (90 milliárd jüan) is meghaladhatja. A Xiaomi folyamatos innovációja a HyperOS operációs rendszert futtató táblagépekkel, valamint a versenyképes árak és ökoszisztémába való integráció segíthet a piaci helyzetének javításában.
Forrás: ITHome
A kínai okostáblák piaca tehát dinamikusan fejlődik, és érdemes figyelemmel kísérni a változásokat, mivel a technológiai innovációk és a verseny folyamatosan formálják a jövőjét.