Lezárult a 2018-as üzleti év a Xiaomi-nál és a jelentések szerint a várakozásnak megfelelő növekedést ért el, az előző év ugyan ezen intervallumában. A tavalyi év teljes bevétele elérte a 174,9 milliárd RMB (7.1 billió forint) teljes bevételt, amely 52,6%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A teljes bevétel összhangban állt a várakozásokkal, és a nettó nyereség meghaladta a piaci várakozásokat.
A beszámolót szétbontva, a mért időszakban az okostelefon bevétel 113,8 milliárd RMB (4.6 billió forint) volt, ami 41,3%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, de az IDC statisztikái szerint a globális okostelefon szállítás 4,1%-kal esett vissza, azonban Xiaomi okostelefon szállítmányai elérték a 119 millió darabot, ami 29,8%-os növekedést jelent.
Lei Jun, a Xiaomi vezérigazgatója elmondása szerint, a 2018-as év negyedik negyedévére felzárkózott az okostelefon iparág és a 2.000 Jüan feletti telefonok értékesítése 31,8%-ot tett ki az összes okostelefon bevételéből. Ennek köszönhetően az anyaországi okostelefonok átlagos eladási ára 17%-kal nőtt az előző évhez képest, ugyanakkor a fejlett piacokon, a nyugat-európai növekvő mennyiségű okostelefon értékesítések miatt a megfelelő ASP 9,7%-kal nőtt, pedig ahogy Jun ígérte még tavaly, a termékek haszna nem haladja meg az 5%-ot.
Pénzügyi jelentésen kívül, fény derült még pár érdekes adatra, mi szerint a 2018-as évben már több mint 151 millió Xiaomi IoT eszköz csatlakozott fel világszerte az internetre, ami 193.2%-kal több, mint a 2017-es adatok, ebből nagyjából 2,3 millió felhasználó rendelkezik 5-nél több Xiaomi okos eszközzel. Több mint 38,3 millió felhasználó élt a Xiao AI támogatásával, vagyis használta a mindennapokban a hangutasításos funkciókat, bár a világon több mint 100 millió, erre alkalmas eszközt aktiváltak a tavalyi évben. A Xiaomi IoT eszközök bevétele meghaladta a 43,8 milliárd RMB (1,8 billió forint) értéket, ami 2017-hez képest 87% növekedést jelent. A Xiaomi okos tévé piaca még mindig nem indult be, mivel világszerte nem értékesítenek Global verziót, de mégis sikerült nekik a keleti régióban 8,4 millió darabot értékesíteni, ami ugyan csak óriási, 225%-os növekedés! Bár ez nem meglepő, ha előző évben nem volt Kínán kívül olcsó készülék.