- Hirdetés -
()





Lezárult a 2018-as üzleti év a Xiaomi-nál és a jelentések szerint a várakozásnak megfelelő növekedést ért el, az előző év ugyan ezen intervallumában. A tavalyi év teljes bevétele elérte a 174,9 milliárd RMB (7.1 billió forint) teljes bevételt, amely 52,6%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A teljes bevétel összhangban állt a várakozásokkal, és a nettó nyereség meghaladta a piaci várakozásokat.

A beszámolót szétbontva, a mért időszakban az okostelefon bevétel 113,8 milliárd RMB (4.6 billió forint) volt, ami 41,3%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, de az IDC statisztikái szerint a globális okostelefon szállítás 4,1%-kal esett vissza, azonban Xiaomi okostelefon szállítmányai elérték a 119 millió darabot, ami 29,8%-os növekedést jelent.

Lei Jun, chairman and chief executive officer of Xiaomi Corp., center, waves during the company’s listing ceremony at the Hong Kong Stock Exchange in Hong Kong, China, on Monday, July 9, 2018. Xiaomi fell as much as 6 percent on its debut, as an escalating trade war and uncertainty about its valuation combined to dampen Hong Kong’s biggest coming-out party in two years. Photographer: Anthony Kwan/Bloomberg

Lei Jun, a Xiaomi vezérigazgatója elmondása szerint, a 2018-as év negyedik negyedévére felzárkózott az okostelefon iparág és a 2.000 Jüan feletti telefonok értékesítése 31,8%-ot tett ki az összes okostelefon bevételéből. Ennek köszönhetően az anyaországi okostelefonok átlagos eladási ára 17%-kal nőtt az előző évhez képest, ugyanakkor a fejlett piacokon, a nyugat-európai növekvő mennyiségű okostelefon értékesítések miatt a megfelelő ASP 9,7%-kal nőtt, pedig ahogy Jun ígérte még tavaly, a termékek haszna nem haladja meg az 5%-ot.

Pénzügyi jelentésen kívül, fény derült még pár érdekes adatra, mi szerint a 2018-as évben már több mint 151 millió Xiaomi IoT eszköz csatlakozott fel világszerte az internetre, ami 193.2%-kal több, mint a 2017-es adatok, ebből nagyjából 2,3 millió felhasználó rendelkezik 5-nél több Xiaomi okos eszközzel. Több mint 38,3 millió felhasználó élt a Xiao AI támogatásával, vagyis használta a mindennapokban a hangutasításos funkciókat, bár a világon több mint 100 millió, erre alkalmas eszközt aktiváltak a tavalyi évben. A Xiaomi IoT eszközök bevétele meghaladta a 43,8 milliárd RMB (1,8 billió forint) értéket, ami 2017-hez képest 87% növekedést jelent. A Xiaomi okos tévé piaca még mindig nem indult be, mivel világszerte nem értékesítenek Global verziót, de mégis sikerült nekik a keleti régióban 8,4 millió darabot értékesíteni, ami ugyan csak óriási, 225%-os növekedés! Bár ez nem meglepő, ha előző évben nem volt Kínán kívül olcsó készülék.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -