- Hirdetés -
()

Az Oculus Facebook általi felvásárlásától a Pico Byte felvásárlásáig csak idő kérdése, hogy a közösségi tartalom óriásként is működő Tencent mikor lép fel a VR/AR téren. Kicsit meglepő, hogy a Tencent játéktelefon gyártót választott.

Tencent




Több független forrásból értesültünk arról, hogy a Tencent a Black Shark Technology játéktelefon cég felvásárlását tervezi. Az akvizíció után a Black Shark beolvad a Tencent operatív igazgatója, Ren Yuxin által vezetett üzleti csoportba.

A tranzakció lezárultjával ez a főleg játéktelefonokra koncentráló hardvergyártó az akvizíciót követően egy üzleti átalakulást is bevezet. A 36Kr.com szerint a Black Shark Technology jövőbeni üzleti fókusza a játékra szánt mobiltelefonokról a VR-eszközökre fog áthelyezkedni – a tartalmat a Tencent, a Black Shark pedig a VR-hardver hozzáférést biztosítja.

A Black Shark Technology 2017-ben jött létre és a Xiaomi finanszírozta. A Tianyancha információi szerint a “Tianjin Venture Capital Industrial Co., Ltd.”, amely teljes egészében a Xiaomi tulajdonában van, a Black Shark Technology 46,4%-át birtokló fő részvényes. Luo Yuzhou, a Black Shark társalapítója és jelenlegi vezérigazgatója korábban a Huawei kínai fogyasztói üzletágának alelnöke volt. Megalakulása óta a Black Shark Technology számos játékra szánt mobiltelefont dobott piacra. Az iparági adatok szerint a Black Shark jelenleg az első számú gyártó a játék mobiltelefonok piacán. A “Xiaomi rendszer” érdekében megtudtuk, hogy ezt a felvásárlást a Xiaomi felső vezetése is elismerte.

A Facebooktól a ByteDance-ig már csak idő kérdése, hogy a szintén közösségi tartalomóriás Tencent mikor lép meg a VR/AR téren. 2014 júliusában a Facebook (jelenleg Meta) 2 milliárd dollárért megvásárolta az Oculust, a jelenlegi szállítás pedig meghaladta a 10 millió darabot. 2021 augusztusában a ByteDance 9 milliárd jüanért vásárolta meg a Pico-t.

Az a meglepő, hogy a Black Shark Technology korábban nem rendelkezett VR-háttérrel, miért választotta a Tencent egy ilyen játék-mobiltelefon-gyártó felvásárlását?

A játéktartalmáról ismert Tencent nagy valószínűséggel a játékjelenetek fejlesztésére összpontosít, amikor belép a VR-be. Összehasonlítva a Pico-val, az az előnye, hogy van elegendő játék tudása és felhalmozódott bizonyos mennyiségű tapasztalat, a játékosok és a játék alkalmazkodás terén. Másrészt a VR-eszközök továbbra sem kerülhetik el a Qualcomm chipeket. Az elmúlt négy évben a Black Shark is elegendő tapasztalatot szerzett a Qualcommmal való együttműködésben, valamint a chipplatform utólagos optimalizálásában és beállításában.

Nincs alapja a Tencent és a Black Shark együttműködésének. 2020 januárjában a Tencent Games és a Black Shark stratégiai partnerséget jelentettek be és elindították a Tencent Black Shark Gaming Phone 3-at.

A professzionális VR csapatokhoz képest azonban a mobiltelefon gyártók némileg híján vannak a VR algoritmusoknak és technológiáknak. Iparági források szerint azonban a mobiltelefon gyártók számára nem nehéz pótolni ezt a hiányosságot.

Miért akarja a Xiaomi eladni a Black Shark-ot?

A VR átalakítása valóban stratégiai döntés, amelyet a Black Shark-nak meg kell hoznia.

A Xiaomi rendszerben a három független mobiltelefon márka pozicionálása a következő: a Xiaomi a csúcsminőségért, a Redmi a közép- és alsó kategóriákért, a Black Shark pedig a játék mobiltelefon piaci szegmensért felel.

A játék mobiltelefon piaca azonban, ahol a Black Shark található, nem tűnik olyan szélesnek, mint ahogyan azt eredetileg elképzeltük. A három nagy kínai játék mobiltelefon gyártó 2017 óta lépett be a játékba és nem igazán nyitotta meg a játék mobiltelefonok piacát. A kínai mobiljáték felhasználói piac körülbelül 700 milliós, de a játék mobiltelefonok mindig kicsik voltak. A teljes szállítmány 2020-ban csak körülbelül 1,6 millió. A hazai (kínai) mobiltelefonok gyakran a töredékét teszik ki a több száz milliós szállítmánynak.

A Black Shark és a Xiaomi kapcsolatában a fordulópont tavaly történt. Tavaly áprilisban a Redmi kiadta a játékokkal továbbfejlesztett K40-es verziót, amely egy olyan mobiltelefon, amely játékokra összpontosít.

“Végül a baj Lei Junnal jött. Két tábor volt a Xiaomiban. Lu Weibing egyedül akarta megcsinálni (játéktelefon), de néhány vezető támogatta a Black Sharkot” – mondta el az ügyben jártas ember. A végeredmény az, hogy a Redmi kompromisszumot kötött és csak integrálta ezt a játéktelefont a K40 sorozatba.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -