web analytics
Kezdőlap Hírek A Samsung lenyomta a Xiaomi-t Indiában

A Samsung lenyomta a Xiaomi-t Indiában

45

A Xiaomi már 2017 óta vezette az indiai piacot, okostelefon eladási listán, az örök második Samsung előtt. India teljes mobiltelefon-piaca 16%-kal esett vissza 2022 első negyedévében, a Xiaomi kárára. A csökkenés fő oka a kínálati problémák, a magas készletszint és a fogyasztói kereslet magas infláció miatti mérséklődése.

A kínálati korlátok miatt az indiai okostelefon szállítmányok éves összevetésben, 1 százalékkal csökkentek és 2022 első negyedévében több mint 38 millió darabot értek el a Counterpoint Research Market Monitor szerint.

A kínai márkák 74 százalékos piaci részesedéssel rendelkeztek 2022 első negyedévében, a Xiaomi pedig 23 százalékos piaci részesedéssel vezeti a piacot, jóllehet szállítmányai 13 százalékkal csökkentek éves szinten. Az 5G modell többszöri bevezetése és az agresszív promóciók a kínai márkát az első helyre emelték. A második volt az 5G okostelefonok szállítása terén is.

A Samsung 1 százalékos éves hanyatlással visszafoglalta a második helyet. Egyben a második egymást követő negyedévben is ez maradt a legtöbbet eladott 5G okostelefon márka Indiában. Az S22 sorozat piacra dobása, valamint a megújult A-széria és M-sorozat lendítette a növekedést. A dél-koreai technológiai óriás a megfizethető prémium szegmensben is megőrizte vezető helyét.

2022 márciusában a Galaxy S22 Ultra 74%-os eladási részesedést ért el a 100.000 indiai rúpiás (~464e Ft) szegmensben. Ezenkívül a Samsung 38%-os piaci részesedéssel rendelkezik a 30.000 indiai rúpiás (~140e Ft) szegmensben.

A Samsung célja, hogy 2022 első felére 40%-ra növelje indiai piaci részesedését.