Mi az a “Initial Public Offering – IPO” (Első Nyilvános Ajánlat)

Az első nyilvános ajánlattétel (IPO) az első alkalom, hogy a magánvállalat részvényeit a nyilvánosság számára kínálják. Az IPO-kat gyakran kisebb, fiatalabb társaságok bocsátják ki, amelyek tőkebefektetésre törekszenek, de nagy magánvállalkozások is vásárolhatnak tőle, amellyel tőzsdei forgalomba kerülnek. Az IPO-hoz a kibocsátó egy biztosítótársaság segítségét veszi igénybe, amely segít meghatározni, hogy milyen típusú biztosítékot kell kibocsátania, a legjobb ajánlati árat, a kibocsátandó részvények mennyiségét és a piacra lépés idejét figyelembe véve.

Hát ilyen az, ha az ember jól végzi a munkáját. Úgy tűnik, hogy a Xiaomi a lehető legjobb úton halad, elvégre idén tervben van a 70 millió telefon értékesítése és hogy meghaladja a 100 milliárd Yuan bevételt.

Az okostelefonok értékesítése virágzik, hihetetlen mértékben növekvő iparág szeptemberben 10 millió készüléket szállított és a következő hónapokban sem adja alább, az év utolsó negyedévében újabb 10 millió készülék értékesítését tervezik. Ha bejönnek a számítások, akkor meghaladja a várakozásokat és túlszárnyalják a várt eredményeket. Előzetes kalkulációk alapján ez 109,75 milliárd Yuan (16,8 milliárd dollár) bevételt eredményez. A legfrissebb információk alapján a Xiaomi cég nettó vagyona körülbelül 69 milliárd dollár, ami hihetetlen fejlődés a 2014-es pénzügyi év 45 milliárdjához képest.

Ezzel egy olyan szintet ért el a cég, hogy minden rajongó örömére a Xiaomi a New York-i IPO-n, az az a tőzsdén indíthatja el részvényeit, így a részvényekkel hatalmas befektetői tőkére számíthat, ami nem hogy fellendíti a cég növekedését, hanem egyből a holdra lövi ki!

De! Ne igyunk előre a medve bőrére! Minden jel arra mutat, hogy nagyon jó úton halad a cég és megvalósíthatja a törekvéseit, világmegváltó terjeszkedését. Mi nagyon szorítunk neki, az év vége felé meglátjuk, hogy sikerült e minden erőfeszítést megtenniük, a cél elérése érdekében!