A Xiaomi elsősorban az okostelefonjairól ismert, és ezen a téren folyamatos növekedést produkált az elmúlt évben. Rendszeres olvasóink bizonyára a többi Xiaomi Smart Home termékkel is találkoztak már, illetve sokatok otthonában található egy Mi robot porszívó, vagy épp egy légtisztító. A Xiaomi növekedését segítették almárkái is, mint a Huami, a Mijia, a ZMI, a XiaoYi, stb. Mindegyik márka egyes kategóriák gyártására specializálódott. Míg a Huami a viselhető fitnesz eszközök (Mi Band, Mi Band 2…) között kiemelkedő helyet foglal el a világpiacon, a Mijia is jelentősen növelni tudta eladásait az egyre több okos otthon termékének köszönhetően. Ma hozták nyilvánosságra, hogy 2017-ben a Mijia légtisztítók eladott darabszáma meghaladta a 3 milliót. Ez jócskán meghaladta a 2016-ban eladott mennyiséget.
Hol és miért népszerű a Xiaomi légtisztító?
A légtisztítók különösen Kínában, és Indiában népszerűek. A nagyvárosok szennyezett levegőjéből hatékonyan szűrik ki a káros szennyeződéseket, így hozzájárulva a lakások, és házak tiszta légteréhez. A különböző légszennyező anyagok (általában PM2.5, por, pollen, szagok, baktériumok, allergének stb.) kiszűrésével élhetőbb környezetet biztosít a kisgyermekes családok és az idősek számára is.
A gyártó több új modellt mutatott be tavaly (Air Purifier Pro, Air Purifier 2, Air Purifier 2S, és a legújabb, a Xiaomi Air Purifier Max), valamit autókba szánt megoldással is előrukkolt. Így széles palettával képesek lefedni a piacot az apró helyiségektől, a nagyobb légterű lakásokig. A legerősebb, a Xiaomi Mi Air Purifier Max 1000 m3/h CADR-el rendelkezik.
Statisztikák
A hivatalos nyilatkozat szerint 2017-ben több, mint 3 millió légtisztítót értékesített, miközben 2016-ban csak 2 millió darabot szállított. Egy ilyen jó teljesítménnyel a gyártó bizonyította, hogy nem csak az okostelefon piacon, hanem a okos otthon készülékek piacán is vezető szerepet tölthet be. Sőt, több mint 1,6 millió légtisztító szűrőt értékesített.
Habár a szóvivő nem részletezte, tudni lehet, hogy a többi háztartási készülékből (mint a robot porszívó, vízforraló, rizsfőző…) is jelentős növekedést értek el.
2018-ban a mesterséges intelligencia fejlesztésre komoly erőforrásokat biztosít a Xiaomi, melyet beépít az otthoni háztartási eszközökbe is. Így várhatóan már tavasszal újabb készülékek bejelentésével találkozhatunk. Mi biztosan beszámolunk majd róla.